7 Dellových krokov
Texaské mesto Austin však mladý Michael neopustil. Práve tu začal so svojím podnikaním, ktoré malo zo začiatku prevažne podobu predaja upgradovacích súprav pre počítače. Bolo to v období skúmania štúdia každodenných potrieb podniku aj pestrosti záujmov zákazníkov. Aj keď stále ešte nemal ani tušenie, kam jeho loď dopláva, vedel, že musí navrhovať, vyrábať a hlavne prispôsobovať svoje produkty a s nimi spojené služby požiadavkám klientov. A ruka v ruke s tým neskoršie pochopil, že tomu všetkému musí zásadne podriadiť ponuku širokého spektra softveru a periférnych zariadení. Dellovo podnikanie začalo rásť nesmierne vysokým tempom, a tak sa ponik sťahoval stále do väčších priestorov. „Pokazili sme mnoho vecí, ale učili sme sa z vlastných chýb, čo robíme až dodnes“, napísal Dell v spomínanej knihe. Keď v roku 1996 väčšina konkurentov stále ešte len čakala, ako to dopadne, spustil Dell predaj on-line a nastala veľká zmena. Odvaha riskovať sa mu mnohonásobne vyplatila. Jeho podnik, ktorý sa už označuje ako Dell Incorporated, sa stal vôbec prvým podnikom, ktorý dosiahol v predaji svojich produktov na internete hodnotu jedného milióna dolárov. Dellov podnik sa tak začal stávať rešpektovaným dodávateľom výrobkov a poskytovateľom servisu pre výstavbu internetovej infraštruktúry.
Sedem Dellových krokov
Michael Dell sa nikdy nepovažoval za žiadneho filozofa podnikania a nechce byť uvádzaný ako nejaký profesor či bádateľ, ktorý objavil nový pól podnikateľského sveta. Množstvo jeho odporúčaní má cennú hodnotu, a to nielen pre začínajúcich podnikateľov, ale aj pre manažérov, ktorí sa radi nechajú vo svojom konaní povzbudiť slovom človeka, za ktorým stojí úspech.
Dell všetkým podnikateľom odporúča nasledujúcich sedem krokov:
- Pre začínajúceho podnikateľa je lepšie mať na začiatku menší ako väčší kapitál.
- Kto chce uspieť, musí študovať nie konkurenta, ale svojho zákazníka. Jedine takýto spôsob mu poskytne väčšiu konkurenčnú výhodu.
- Presadzovať naraz alebo príliš rýchlo veľa myšlienok, hoci dobrých, nemusí zakaždým viesť k upevneniu podniku, skôr opak býva pravdou.
- Je potrebné udržiavať systémový programovací jazyk v každej oblasti vlastného podnikania.
- Mať na pamäti, že prehliadanie monotónnej pasivity u vlastných zamestnancov je pre podnik väčším nebezpečenstvom ako konkurencia.
- U konkurencii je nutné ťažiť nie z jej slabín, ale z jej silných stránok.
- Byť stále na stráži pri presadzovaní všeobecného trendu integrácie a fúzií, pretože niekedy je len malý rozdiel medzi rýchlosťou vývoja podniku a rýchlosťou jeho pádu.